- رضانیا ع. شفاعی بجستان م. کاشفی پور س. م. طالب بیدختی ن. 1388. بهینهسازی عرض و عمق قرارگیری تیغه افقی به منظور کنترل فرسایش در قوسهای همگرای 90 درجه. پایان نامه دکتری. دانشگاه شهید چمران اهواز. 370ص.
2- شفاعی بجستان م. 1387. مبانی نظری و عملی هیدرولیک انتقال رسوب. دانشگاه شهید چمران. 549ص.
3- صانعی م. 1385. بررسی آزمایشگاهی اثر درصد انسداد در آبشستگی موضعی آبشکنها. هفتمین سمینار بینالمللی مهندسی رودخانه. دانشگاه شهید چمران اهواز.
4- غزل ا. منتصری م. وجدانی ن. 1388. ارزیابی روابط عمق آبشستگی موضعی در محل تکیهگاههای پل. هشتمین سمینار بینالمللی مهندسی رودخانه. دانشگاه شهید چمران اهواز.
5- غلامزاده محمودی م. شفاعی بجستان م. 1388. عملکرد طوقه در کاهش نرخ آبشستگی پایه استوانهای پلها در قوس رودخانه. هشتمین سمینار بینالمللی مهندسی رودخانه. دانشگاه شهید چمران اهواز.
6- قربانی ب. حیدرپور م. 1384. کنترل و کاهش آبشستگی موضعی با استفاده همزمان از شکاف و سنگچین. گزارش طرح تحقیقاتی بین دانشگاهی. دانشگاه شهرکرد(شهرکرد) و صنعتی اصفهان(اصفهان).112ص.
7- کیخائی م. حیدرپور م. موسوی س. ف. 1388. بررسی الگوی پوشش سنگچین در محل احداث گروه پایههای استوانهای در پلها. مجله علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی. 13(49):13-29.
8- Engelund F. 1974. Flow and bed topography in channel bends .ASCE. J. Hydraul.Div. 100(11):1631-1648.
9- Ghodsian M., and Mousavi S.K. 2006. Experimental study on bed scour in a 90o channel bend. International Journal of Sediment Research. 21(4):321-328.
10- Kikkawa H., Ikeda S., and Kitagawa A. 1976. Flow and bed topography in curved open channels .ASCE. J. Hydraul. Div. 102(9):1342-1372.
11- Melville B. W., Coleman S. E. 2000. Bridge Scour. Water Resources Publications. Highlands Ranch. Colo.
12- Melville B. W., Van Ballegooy S., Coleman S. E., and Barkdoll B. 2007. Riprap size selection at wing-wall abutments .ASCE. J. Hydraul. Eng. 133(11): 1265-1269.
13- Odgaard A. J. 1982. Bed characteristics in alluvial channel bends .ASCE. J. Hydraul.Div. 108(11):1268-1281.
14- Pagan-Ortiz J. E. 1991. Stability of rock riprap for protection at the toe of abutments located at the flood plain Rep. No. FHWA-RD-91-057. Federal Highway Administration U.S. Dept of Transportation Washington D.C.
15- Raudkivi A. J., and Ettema R. 1983. Clear-water scour at cylindrical piers.ASCE. J. Hydraul. Eng. 109(3):338-350.
16- Richardson E. V., and Davis S. R. 1995. Evaluating scour at bridges. Hydraulic Engineering Circular No. 18. 3rd Ed. Rep.No.FHWA-IP-90-017.Office of Technology Applications. HTA-22. Federal Highway Administration U.S. Dept. of Transportation. Washington D.C.
17- Shafai Bajestan M. 1991. Critical stability number in rock lined channels. J. Iran Agric. Res. 9(2): 121-138.
18- Simons D. B., and Lewis G. L. 1971. Flood protection at bridge crossings. C.S.U. Civil Engineering Rep. No. CER71-72DBS-GL10. prepared for the Wyoming State Highway Dept. in conjunction with the U.S. Dept of Transportation Washington D.C.
19- Yen C. 1970. Bed topography effect on flow in a meander .ASCE. J. Hydraul. Div. 96(1):57-73.
20- Zarrati A. R., Nazariha M., and Mashahir M. B. 2006. Reduction of local scour in the vicinity of bridge pier groups using collars and riprap.ASCE. J. Hydraul. Eng. 132(2):154-162.